information

Handelsbetingelser

Betingelser og regler for handel med www.tranemoshop.dk

Handelsbetingelser pr. 8. juni 2023

Handelsbetingelser for Tranemoshop.dk v/Tranemo Workwear A/S almindelige vilkår og regler.

Information om Tranemo Workwear A/S:
Postadresse:
Farøvej 4-6
9800 Hjørring
CVR-nummer.: 26292654

Etableringsår: 2001
Telefon: 96234488
Email: tranemo@tranemo.dk

Salg til børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på tranemoshop.dk. Er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

Nyhedsbrev
Du kan til- eller afmelde dig vores nyhedsbrev her. Et samtykke til modtagelse af nyhedsbreve kan til hver en tid tilbagetrækkes.

Priser
Alle de oplyste priser er som udgangspunkt angivet inklusiv dansk moms (25%). Hvorvidt priser skal vises inklusiv eller eksklusiv moms angives i øverste højre hjørne på hjemmesiden. Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

Forsendelse, levering og afhentning
Levering sker med GLS. Aftaleindgåelse foretages på dansk. Fragt betales af køber og starter fra DKK 49,00 inkl. moms ved privat hjemmelevering, DKK 39,00 inkl. moms ved levering til pakkeshop og DKK 95,00 inkl. moms for erhvervslevering.

Ved køb for mere end DKK 499,00 inkl. moms sendes varerne fragtfrit indenfor Danmarks grænse (gælder v. levering til pakkeshop og GLS erhverv). Varen sendes som udgangspunkt indenfor 1-2 hverdage, efter at bestillingen er modtaget. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Når du vælger pakkeshop, kan der opstå situationer (f.eks.Black friday / Jul), hvor GLS leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer. Her vil GLS altid vælge en pakkeshop tæt på den valgte pakkeshop

Er varen forsinket, vil du få besked via mail eller telefon.

Du kan vælge “Afhent hos Tranemo Workwear”. Når dine varer er klar til afhentning, får du besked på SMS og mail. Vores ekspedition/lager på Farøvej 4-6, 9800 Hjørring er åbent fra kl. 9-16 (mandag - torsdag) og kl. 9-15 (fredag). ​Hvis du ønsker at returnere varer, kan du aflevere disse i vores ekspedition/lager.

Ingen forsendelser uden for Danmark for privat handlende. Dog har vores erhvervskunder med erhvervskonto mulighed for at sende uden udenlands. Læs om hvordan du bliver erhvervskunde her

Betaling
Der kan betales med, Dankort, Visa/Dankort, Mobilepay, MasterCard og ApplePay – beløbet trækkes først når varen afsendes.

Erhvervskunder med gyldigt CVRnummer kan få oprettet en faktura konto, ring til vores support på tlf. 96234488 for at blive godkendt som erhvervskunde. Offentlige virksomheder kan købe på EAN-nummer. 

Afbestilling
Ønsker du at annullere eller afbestille en ordre, kan du kontakte kundeservice på mail: tranemo@tranemo.dk eller chat, hvor du skriver “Afbestilling + ordrenummer” i emnefeltet. Du kan også ringe på 96234488 og afbestille ordren. Vi kan desværre ikke garantere, at vi når at stoppe din ordre inden afsendelse. Hvis den allerede er afsendt, kan vi trække pakken retur og lave en kreditnota. Så vil du få pengene tilbageført. Læs mere om retur og reklamation her.

Fortrydelsesret - hvis du fortryder dit køb
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på tranemoshop.dk som forbruger. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din bestilling. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Udfyld medsendte returformular og send den sammen med dit køb. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Ønsker du at returnere varen, kan du benytte den vedlagte returlabel, bemærk at det koster DKK 39,00 at benytte returlabelen. Nej, vi har vedlagt en returlabel i kassen, som koster 39 kr. at bruge. Returfragten fratrækkes det beløb, der returneres. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Mærkater o.l. må ikke være fjernet fra varen. Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, skal du vedlægge en kopi af fakturaen eller følgeseddel.

Bemærk manglende el. ødelagt original emballage vil medføre en værdiforringelse, da denne har betydning for varens salgsværdi.

Fortrydelse af en del af købet.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Du kan vælge at aflevere dine returvarer i afhenterrummet på Farøvej 4-6, 9800 Hjørring (åbningstider alle dage kl. 9.00 - 16.00).

Fik du bestilt en forkert størrelse?
Gå ind på shoppen og bestil den rigtige størrelse og send blot den forkerte retur. På den måde sikrer du, at dine varer bliver ombyttet hurtigst muligt. Bemærk, at vi hæver beløbet for den nye vare, men tilbagebetaler den returnerede vare, så snart vi modtager den. Du må gerne vente med at returnere varerne, til du har modtaget og afprøvet de nye varer. Så kan du nøjes med én returforsendelse.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om, at fortryde denne aftale. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Emballagen
Returvarer skal sendes enten i en yderpose/plasticpose eller i en kasse, hvor returlabelen klistres på. Når du returnerer fodtøj, må du ikke benytte den originale skoæske som forsendelse og skrive eller klistre noget direkte på originalemballagen.

Returlabel
(Gælder levering i Danmark, vi tilbyder ikke returlabel til Grønland/Færøerne)

Den vedlagte returlabel er klar til, at du skal returnere med den transportør, der leverede din ordre. Det koster DKK 39,00 at bruge vedlagte returlabel. Vælger du en anden forsendelsesform end den vedlagte returlabel, sker dette helt for egen regning og risiko.

Reklamationsbehandling
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Er varen forsinket eller har den en fejl, kan du klage til nedenstående adresse eller telefonnummer. Klager over fejl ved varen skal ske inden rimelig tid og altid senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen eller burde have opdaget fejlen. Du kan klage skriftligt eller mundtligt. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Hærværk, misbrug, fejlbetjening, modifikationer eller lignende er ikke omfattet af reklamationsretten. Når Tranemo Workwear A/S modtager en klage over en vare, behandles klagen typisk indenfor 24 timer.  Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Ved returnering sker dette på Tranemo Workwear A/S’s regning (vi dækker de rimelige fragtomkostninger), og den nye vare sendes på Tranemo Workwear A/S’s regning, såfremt reklamationen er berettiget. Inden reklamationer og fejlleverancer returneres, skal du sende en mail til os på tranemo@tranemo.dk. Husk at medsende billede og oplysninger om reklamationen, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til: 
Tranemo Workwear A/S
Farøvej 4-6
9800 Hjørring

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Tranemo Workwear A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på tranemo.shop er Tranemo Workwear A/S  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: tranemo@tranemo.dk

Oplysninger om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse tranemo@tranemo.dk

Standardfortrydelsesformular
Åben standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende, er vedlagt din ordre og vedhæftet din ordrebekræftelse )